V minulém roce výroba osobních aut celkem stoupla o desetinu na rekordních 1,247 miliónu vozů.

Za rychlým růstem TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech) stojí výroba nové generace městských vozů, se kterou automobilka začala na jaře 2014 a do konce léta nabrala kolem 700 zaměstnanců. Koncem roku ale naopak propustila stovky brigádníků, jelikož poptávka po nových modelech nedostála očekáváním.

Výroba v největší automobilce Škoda Auto se zvýšila o téměř tři procenta na 63 617 aut. Nošovický závod Hyundai zaznamenal růst produkce o čtyři procenta na 25 900 vozů.

Velký propad motocyklů Jawa

Výrobci v ostatních kategoriích v lednu vyrobili desítky, respektive stovky vozidel. Produkce nákladních aut v kopřivnické Tatře se zvýšila o 60 procent na 48 vozů. Celková výroba autobusů stoupla o pět procent na 268 vozidel, z toho 219 připadá na Iveco Bus.

Velký propad zaznamenala týnecká Jawa, jediný český výrobce motocyklů. Celkem vyrobil 61 strojů, což představuje meziroční propad o 70 procent.