Rafaj potvrdil rozhodnutí svých podřízených z června loňského roku. Jeho součástí byl i zákaz lokomotivy používat. [celá zpráva] Rozhodnutí ÚOHS ale nabylo právní moci 16. prosince loňského roku a smlouva, které se týkalo, vypršela o tři dny dříve. Pokutu musí České dráhy zaplatit do dvou měsíců od nabytí právní moci rozhodnutí.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

„České dráhy s rozhodnutím nesouhlasí a podají proti němu správní žalobu. Pokutu milión korun však společnost uhradí, protože správní žaloba nemá odkladný účinek,” řekl Novinkám mluvčí ČD Radek Joklík.

Taurusy tahají railjety do Rakouska

"Uvedená pokuta byla Českým drahám uložena za uzavírání smluv na úplatné zajištění lokomotiv Taurus v letech 2008 až 2012 (účinnost smluv cca 2009-2013). Předmětné smlouvy nebyly zadány v některém ze zákonem stanovených druhů zadávacího řízení," uvedl Švanda. ČD zadaly zakázku bez soutěže a nezveřejnily oznámení o zadávacím řízení.

Lokomotivy Taurus vozí jako jediné vlaky Railjet na mezinárodních spojích mezi Prahou, Vídní a Štýrským Hradcem. České dráhy je mají pronajaté od rakouských drah.

„Počínaje jízdním řádem 2014/15 vstoupila v provozní účinnost Smlouva o vzájemné spolupráci ČD a ÖBB podepsaná v roce 2012. Touto smlouvou se nově řídí využívání vozidel obou dopravců v rámci společného projektu obsluhy linky Praha – Brno – Vídeň – Graz,” upřesnil pro Novinky mluvčí drah.

„Tato smlouva byla podepsána v roce 2012, tedy v době, kdy se ČD a ÖBB dohodly na spuštění projektu v jízdním řádu 2014/15. V platnost vešla ihned po podpisu. Než vstoupila v neděli 14. 12. 2014 technicky v platnost (v den oficiálního zahájení společného projektu), bylo potřeba provozování taurusů na této lince ošetřit jinými kontrakty, které byly založeny na standardní vyrovnávce výkonů. Právě tyto smlouvy ÚOHS zkoumal a pokutoval. My s jeho rozhodnutím nesouhlasíme,” dodal Joklík.