Klienti zatím nejčastěji zmiňovali poplatek za příjem mincí, poplatek za vyčíslení výše dlužné částky u hypotéky nebo poplatek za rezervaci zdrojů.

Velmi intenzívně se letos diskutuje o poplatcích za různé změny, které nastanou na straně klienta nebo z podnětu klienta, jako je poplatek za změny u hypotečního úvěru, poplatek za změnu osobních údajů u běžného účtu či poplatek za změnu limitů na platební kartě přes internetové bankovnictví.

Automaticky nominované bankovní poplatky (2. až 10. nejabsurdnější poplatek z 9. ročníku ankety):
Poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou
Poplatek za autorizační SMS
Výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou
Poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking
Poplatek za dotaz úřední osoby
Poplatek za účetní položku
Poplatek za vedení kontokorentu i v době nečerpání služby
Poplatek za vedení účtu zemřelého klienta (po dobu dědického řízení)
Poplatek za neuskutečněnou platbu (např. nepřijatý příkaz přes sběrný box)
Zdroj: Bankovnipoplatky.com

„Jasně to dokládá, že lidé nominují ty poplatky, které je v reálném čase trápí, nikoliv jen ty poplatky, které jsou mediálně provařené,“ říká k dosavadním nominacím autor a provozovatel ankety Patrik Nacher.

Lidé mají šanci ovlivnit strukturu poplatků, o kterých se bude hlasovat, do konce listopadu. Devět poplatků bylo nominováno automaticky z loňského pořadí podle úspěšnosti a dalších šest poplatků mohou lidé navrhnout do konce měsíce.

Nejabsurdnější bankovní poplatky v letech 2005 až 2013
2005 – poplatek za příchozí platbu
2006 – poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky
2007 – poplatek za vedení běžného účtu
2008 – poplatek za nadměrný vklad
2009 – poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet
2010 – poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu
2011 – poplatek za předčasně splacený úvěr
2012 – poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat
2013 – poplatek za vedení účtu k hypotečnímu, spotř. úvěru nebo úvěru u stav. spoř.
Zdroj: Bankovnipoplatky.com