„Spotřebitelům jsou v luxusních buticích nabízeny padělky k nerozeznání od pravých. Jejich zpracování, označení i visačky budí dojem originálu. Dokonce i jejich cena (v řádech tisíců korun) spotřebitele oklame, takže nepředpokládá, že by mohl kupovat falzifikát,“ uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Od poloviny srpna zajistili západočeští inspektoři v kamenných provozovnách více než 300 kusů padělků značkového zboží v hodnotě originálů přesahující 300 tisíc korun.

Jednomu z těchto butiků byla za klamavé obchodní praktiky Inspektorátem ČOI pro Plzeňský a Karlovarský kraj pravomocně uložena pokuta ve výši milión korun. Byl to butik Nina Fashion v Mariánských Lázních, kde při kontrole inspektoři zjistili nabídku a prodej výrobků s neoprávněným označením Burberry, Dolce&Gabbana, Tommy Hilfiger, Lacoste, Gucci, Armani, Hugo Boss a Replay.

Celkem zabavili inspektoři tisíc kusů zboží v hodnotě originálů přesahující čtyři milióny korun.