Tržby stouply meziročně na 88,7 miliónu korun z 86,8 miliónu.

"Do výnosů za první pololetí se nadále promítá nízká hladina cen na první trase Leo Express Praha-Ostrava, kterou na trhu v předchozích letech nastavil dominantní hráč, společnost České dráhy," uvedla firma.

Leo Express počátkem července zažaloval České dráhy kvůli údajně podnákladovým cenám. Požaduje náhradu škody 23,7 miliónu korun měsíčně, která v součtu činí zhruba půl miliardy. [celá zpráva]

K žalobě se chce připojit také společnost Student Agency, provozovatel žlutých vlaků RegioJet. Ze slov majitele společnosti Radima Jančury vyplývá, že firma bude požadovat kolem jedné miliardy korun.

Zvažují i arbitráž proti státu

Leo Express už dříve podal tři stížnosti k Evropské komisi a podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Zvažuje také arbitráž nizozemské společnosti Leo Express N.V., která je akcionářem českého Leo Expressu, proti České republice kvůli nedostatečné ochraně investic.

Společnost Leo Express od poloviny letošního prosince plánuje s novým jízdním řádem vstup na trasu Praha-Košice. Chce se také zaměřit na rozvoj elektronických aktivit, jako je prodej jízdenek přes internet a aplikace pro mobilní telefony.

Pololetní hospodářské výsledky v pondělí představí také České dráhy. Očekává se lepší výsledek proti loňskému prvnímu pololetí, kdy dopravce prohloubil ztrátu na 540 miliónů korun. Regio pololetní výsledky zatím nezveřejnil, loni prohloubil ztrátu o 18 miliónů na 92 miliónů korun.