Hlavní obsah

ŘSD vysoudilo 153 miliónů za předraženou dálnici D47

Právo, Jiří Novotný

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uspělo ve sporu se stavebními firmami Colas CZ a Inženýrské stavby o předražený úsek dálnice D47 mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi. Rozhodčí soud při hospodářské komoře rozhodl, že firmy budou muset ŘSD zaplatit téměř 143 miliónů korun a navíc úrok z prodlení. Celkem se tak ŘSD vrátí 153 miliónů Kč.

Foto: Pavel Karban, Právo

Článek

„Rozhodčí soud dospěl k závěru, že stavební firmy vyúčtovaly ŘSD o 168 miliónů korun více než připouštěla smlouva o dílo. U částky 25 miliónů však uznal námitku promlčení,“ sdělil ve středu Právu dobře informovaný zdroj.

Rozhodčí nález je konečný a obě firmy teď mají 30 dnů na to, aby těch 153 miliónů Ředitelství silnic a dálnic uhradily.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Podobný spor vyhrálo ŘSD už loni v říjnu se společnostmi Eurovia CS, Skanska a Porr. Ty si podle rozhodčího soudu za výstavbu dálnice D47 rovněž účtovaly neoprávněně vysoké částky. Místo 180 miliónů korun, které si ŘSD nárokovalo, mu však musely zaplatit jen 12,5 miliónu Kč. Větší část z nesprávně účtovaných cen za provedené práce totiž už byla promlčena.

Největší spor se teprve řešit bude

Tu největší kauzu, která se týká zvlněného úseku D47 Rudná–Hrušov, ovšem ještě zbývá rozetnout, přestože se vleče již od podzimu 2011. Dodavatelem tohoto ostravského úseku byla Eurovia CS a ve hře jsou nemalé peníze. Oprava si totiž může vyžádat i více než jednu miliardu korun.

Předchozí ministr dopravy Zdeněk Žák se snažil spor ŘSD s Eurovií vyřešit smírnou cestou, což se mu nepodařilo. Nynější šéf resortu Antonín Prachař (hnutí ANO) chce naopak nechat arbitrážních řízení doběhnout.

„Musíme počkat na výsledek všech arbitráží, které se D47 týkají. Očekávám však reflexi dodavatelů. Nevidím totiž jediný důvod, proč by měl stát do oprav zvlněného úseku investovat,“ zdůrazňuje Prachař.

Reklama

Výběr článků

Načítám