Tržby rostly i meziměsíčně, oproti prosinci se zvedly o 1,8 procenta.

„Lednové tržby táhly nahoru zejména prodejci aut a již tradičně se dařilo i internetovým prodejcům, kteří zaznamenali téměř pětinový nárůst tržeb,“ sdělil Pavel Kulhavý ze společnosti PwC Audit.

Prodeje aut v lednu vzrostly meziročně o zhruba 20 procent. Tržby prodejcům počítačové a komunikační techniky pak narostly o více než 18 procent. Tuzemští spotřebitelé tak zjevně navázali na bohatšího Ježíška i větší útratou při lednových výprodejích.

„Listopadová intervence proti koruně ze strany České národní banky spotřebitele nijak negativně neovlivnila. Inflace balancuje za poslední měsíce kolem kladné nuly a spotřebitelé mají chuť utrácet,“ uvedl analytik Tomáš Volf ze společnosti Citfin.

V dalších měsících by se tržby podle Volfa mohly nadále držet vyšších čísel. Domácí trh práce se pomalu stabilizuje, i když je počet nezaměstnaných stále přes 620 tisíc, číslo se však mírně snižuje. „Nadále by se mělo zlepšovat také očekávání spotřebitelů ohledně jejich budoucích příjmů, takže pro maloobchodníky by letošek měl být lepším rokem než ten loňský,“ domnívá se Volf.

Analytik Miroslav Novák ze společnosti Akcenta očekává v nadcházejících měsících zpomalení růstu maloobchodních tržeb, a to především z toho důvodu, že spotřebitelé vyprázdnili své peněženky v předvánočním období a následně i během ledna. „Zpomalení růstu tržeb tak bude kompenzovat výstřelek ze závěru loňského roku a z kraje roku letošního,“ připomněl Novák.