Wapenhans uvedl, že firma je už jen pár let od chvíle, kdy se technologie trojrozměrného tisku uplatní při výrobě součástek proudových motorů.

„3D tisk otevírá nové možnosti, nový prostor pro konstrukci,“ řekl Wapenhans novinářům v německém Dahlewitzu a dodal: „Při procesu trojrozměrného tisku nejste omezeni tím, že potřebujete nástroj, který vytváří tvar. Můžete vytvářet jakýkoli tvar, který se vám líbí.“ Podle něj by tato technologie mohla umožnit snížit hmotnost výztuh.

„Existují studie, které ukazují, že lze vytvořit lepší a lehčí konstrukce, protože použijete analogii toho, co dělá příroda. Tak jsou staveny kosti - ty také nejsou z plného materiálu. A tak jednoduché věci, jako jsou podpěry, mohou být vyrobeny mnohem lehčí.“ Neuvedl ale žádné další příklady dílů, které by mohly být vyrobeny touto technologii.

Dodal ale, že právě v aerokosmickém průmyslu má tato metoda velké šance na uplatnění, protože zejména u motorů trvá výroba jednotlivých dílů velmi dlouho, neboť je obráběcí proces mimořádně složitý. Někdy to trvá i 18 měsíců od objednávky. „I když, jak víte, tisk trvá týden, pořád je to mnohem rychlejší,“ řekl Wapenhans.

Podobný postup plánuje i General Electric

Rolls-Royce není jediným výrobcem leteckých motorů, který míní uplatnit technologii 3D tisku. Společnost General Electric už uvedla, že plánuje využít tuto technologii při výrobě vstřikovacích trysek proudových motorů. General Electric již ovládl dvě malé soukromé firmy, které se touto technologií zabývají.

Rozvíjejí ji i společnosti Siemens a BMW.

Své počátky má v osmdesátých letech, kdy se využívala pro výrobu dílů z plastu. Nyní ji lez ale použít i pro výrobu dílů z keramiky a kovu. Dokonce se takto podařilo vyrobit i funkční střelné zbraně. Počítá se s tím, že takto by se daly vyrábět endoprotézy nebo sportovní obuv.

Prodej 3D tiskáren a s nimi souvisejících služeb vzrostl loni na 2,21 miliardy dolarů a odhaduje se, že v roce 2017 to bude šest miliard.