„Jde o živý případ, proto nemůžeme být konkrétnější,“ uvedl vedoucí prvního oddělení krajské hospodářské kriminálky Radim Vojáček.

Kriminalisté na základě podnětu ministerstva dopravy prošetřovali množství v minulosti rekonstruovaných silnic, trestní stíhání ale zahájili jen v souvislosti s rekonstrukcí opěrných zdí u silnice 1/8 z Cínovce do Dubí a s rekonstrukcí silnice 1/7 ve Střelné u Košťan. Obě stavby byly realizovány v roce 2009. V prvním případě byla stavba podle policistů předražená o 838 tisíc korun, ve druhém o 646 tisíc.

Na trestné činnosti se podílel a organizoval ji vedoucí manažer investora. Ten se v prvním případě domluvil se stavbyvedoucím firmy, která prováděla sanační práce na opěrných zdech. Při opravě silnice ve Střelné se manažer obdobného činu dopustil sám. „Trestná činnost byla krytá zajišťovacími protokoly, krycími listy, změnovými listy, vše bylo krásně vyfakturované," upřesnil Vojáček.

Rok vyšetřování

Policie zahájila trestní stíhání v srpnu 2012, letos v září podala návrh na obžalobu pro trestný čin podvodu, za který může být udělen trest až ve výši osmi let vězení.

ŘSD v roce 2011, kdy byl ministrem dopravy Vít Bárta (VV), odvolalo ředitele krajského ředitelství v Ústeckém kraji Reného Komínka. O post tehdy přišli i manažeři, kteří měli na starosti provoz a výstavbu. Bárta krátce předtím řekl, že byli údajně řízeni takzvanými kmotry ODSČSSD Patrikem Oulickým a Petrem Bendou.

Důvodem odvolání manažerů byly podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové nedostatky, které na krajském ředitelství objevili auditoři. Bárta také na manažery podal trestní oznámení, protože prý kryli nelegální činnost stavebních firem. Oba to popřeli.