Fond usiluje o to, aby Ředitelství silnic a dálnic na vyžádání poskytovalo dokumentace, jako jsou průzkumy, studie, projektové dokumentace, investiční záměry, ale i výsledky zkoušek, zaměření a přejímek. Za to chce ŘSD přednostně seznamovat se svými posudky a zjištěními.

Zpočátku bude fond, který přitom spolupracuje s předními odborníky na dopravní stavitelství, financovat pouze Student Agency. Z financí bude například zajišťovat měření od zahraničních nezávislých firem.

Kritika modernizace D1

Nadační fond kritizuje například zahájenou modernizaci dálnice D1, která by se podle předsedy správní rady Jiřího Petráka dala realizovat za polovinu z plánovaných sedmi let a s úsporou osm miliard z rozpočtovaných 22 miliard korun. ŘSD ani ministerstvo dopravy se podle Student Agency připomínkami kritiků vážně nezabývalo a pokračuje v modernizaci podle původního projektu.

Původní projekt počítá s rozšířením dálnice do stran o 75 cm a kompletní výměnou povrchu. Kvůli tomu se ale musí zbourat řada mostů, které jsou zhruba v polovině své životnosti. Projekt přitom neobsahuje návrh objízdných tras a na dálnici se při uzavírkách tvoří kolony. Alternativní řešení počítá s rozšířením dálnice pouze ke středovému dělícímu pásu a nanesením nového asfaltového povrchu na stávající betonový.

Stínové ŘSD se ale chce zaměřit i na další projekty, jako jsou dálnice D47 nebo severní část pražského okruhu R1.