„Mortier je tradiční belgický výrobce, který vyrábí hlavně paštiky. Výrobky budeme exportovat na trhy západní Evropy, zejména do Beneluxu, FrancieVelké Británie,“ sdělil Štrupl.

Samotné Hamé v pololetí zvýšilo tržby o procento na 2,41 miliardy korun. Na zahraničních trzích rostly tržby společnosti v prvním pololetí o desítky procent, zatímco v Česku jí klesly o pět procent.

Firma chce v dalších letech víc zaměřit svůj vývoz na země bývalého Sovětského svazu, Afriku a Čínu. V pololetí tržby v Rusku vzrostly o 23 procent, na Ukrajině o 32 procent. Vývoz do Rakouska se zvýšil o 125 procent. Zahraniční trhy se na tržbách podílely ze 47 procent.

Hledání nových trhů a další investice

„Stále více se nám navíc daří vyvážet zboží také do nových teritorií, ať již na východě, jako je Kazachstán či Mongolsko, tak do zemí na západě, třeba do Rakouska či Španělska. Například v Německu jsme meziročně narostli o devět procent,“ uvedl Štrupl. Firma podle něj stále hledá nové trhy a v dalších letech se chce ještě více soustředit na expanzi v zemích někdejšího Sovětského svazu, Africe a v Číně.

„V letošním roce plánujeme investovat více než 190 miliónů korun do našich výrobních závodů v Kunovicích, Podivíně a Babicích. Díky těmto investicím zmodernizujeme náš provoz a zařízení, zefektivníme výrobu a zvýšíme naše výrobní kapacity,“ dodal Štrupl.

Hamé také připravuje modernizaci svého závodu v Rusku. Firma letos uvede na trh nové výrobky, například hotová jídla v obalu určeném do mikrovlnné trouby.

Hamé má v současnosti sedm výrobních závodů v České republice a dva v zahraničí, v Rusku a Rumunsku. Loni firmě meziročně vzrostly tržby o 10,5 procenta na 5,8 miliardy korun. Hamé zaměstnává 2350 lidí a vyváží potravinářské výrobky do 40 zemí.