„Podle našeho názoru je takové snížení rychlostního limitu nezbytné k zajištění bezpečnosti a plynulosti provozu na zvlněném úseku. Nerovnosti na vozovce jsou dlouhodobým neřešeným problémem a neustále se zvyšují,“ napsal ŘSD 20. srpna vedoucí ostravského dálničního oddělení Policie ČR Jiří Pátra.

„O tom, jestli se rychlost skutečně omezí, rozhodne teď ministerstvo dopravy,“ sdělil na čtvrtečním setkání s novináři generální ředitel ŘSD David Čermák. Dosud byla rychlost omezena jen na dálničních mostech přes Odru a Ostravici, teď to s největší pravděpodobností čeká i přilehlou vozovku.

ŘSD podá stížnost

Osmikilometrový úsek Rudná–Hrušov vybudovalo za 4,5 miliardy korun konsorcium vedené firmou ODS - Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala Eurovia CS. Auta začala po tomto úseku jezdit v roce 2007, už po čtyřech letech provozu se ale vozovka na několika místech zvlnila a vážné vady vykazovaly i mosty.

Na dotaz Práva, jestli se na zmíněném úseku vůbec něco za téměř dva roky opravilo, odpověděl Čermák: „První opravy udělala Eurovia až na konci loňského roku. Odstranila ovšem jen většinu menších vad a ten hlavní problém, kvůli němuž vozovka bobtná, zůstává. Zvláště oprava mostů je totiž velmi nákladná. Rozetnout náš spor musí rozhodčí soud při hospodářské komoře.“

Za skandální Čermák považuje, že policie v červenci odložila trestní oznámení, které ŘSD loni podalo na Eurovii za zvlnění vozovky. „Policie oznámila, že nebyla zjištěna podstata jakéhokoliv trestného činu. Přitom všichni víme, v jakém stavu dálnice je. Po poradě s právníky proto podáme vůči postupu policie stížnost ke generální inspekci policejních sborů,“ informoval šéf ŘSD.