„Pro naši společnost je to průlomový kontrakt, Německo je totiž jedním z nejnáročnějších trhů na světě, a to hlavně z pohledu tvrdé domácí konkurence,“ sdělil Tomáš Krsek, předseda představenstva Škody Transportation.

„To, že se společnost DB Regio rozhodla pro nákup našich vozidel, jen potvrzuje jejich vysokou kvalitu srovnatelnou s produkty špičkových zahraničních výrobců kolejových vozidel,“ dodal Krsek.

Vlak do Mnichova

Soupravy s okřídleným šípem budou od konce roku 2016 jezdit na trati Norimberk–Ingolstadt–Mnichov. DB Regio, dceřiná společnost Deutsche Bahn, národního německého a zároveň největšího evropského přepravce, se v roce 2012 přihlásila do tendru na provozování zmíněné bavorské dráhy.

„Zájemci museli spolu s nabídkou předložit i návrh moderních vysokokapacitních vozidel, která budou na trati využívat. Společnost DB Regio proto vypsala soutěž na vozidla pro rychlost 190 kilometrů v hodině, kterou Škoda Transportation vyhrála,“ vysvětlila mluvčí plzeňských strojíren Lubomíra Černá a připomněla: „Lokomotiva 109 E nedávno získala, jako druhá na světě, evropský certifikát TSI High Speed RST na rychlost dvě stě kilometrů v hodině.“

Náročný zákazník

Každá souprava bude složena z šesti vozů a lokomotivy. „Německý zákazník je velmi náročný a přesně ví, co od výrobce požaduje. Pro DB Regio jsme nabídli dvoupatrové soupravy nové generace, které plně odpovídají západoevropským standardům,“ konstatoval Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod Škody Transportation.

Plně klimatizované vozy budou mít kvůli většímu komfortu cestujících tlakotěsné skříně a připojení na internet. Ve druhé třídě bude mít vlak 679 míst, v první třídě šestadvacet, počítá se i s prostory až pro 37 jízdních kol. Každá souprava bude vybavena venkovním i vnitřním kamerovým systémem.

„Na vývoji a výrobě vozidel se bude podílet celá skupina Škoda Transportation. Dvoupatrové vozy budou vyrobeny v ostravské dceřiné společnosti Škoda Vagonka. Kompletní elektrovýzbroj bude dodávat plzeňská dceřiná společnost Škoda Electric,“ doplnila Černá.