Definitivní rozhodnutí, kudy má nové příměstské spojení vést, by podle ministra mělo padnout v řádu měsíců. Ještě do konce roku by měl rovněž existovat harmonogram určující, které úseky se budou stavět přednostně a které později.

„Každá skupina cestujících má jiný cíl. Cestující z letiště chtějí dojet do centra Prahy na metro pokud možno bez nějakého přestupu. Tady se jeví výhodnější hlavní nádraží. Pro příměstskou dopravu Kladno–Praha je zase výhodnější Masarykovo nádraží,“ uvedl Stanjura. Úřad definitivně zavrhl variantu, podle které by železniční spojení končilo na Veleslavíně, kde by cestující přestoupili na metro, které by sem bylo prodloužené.

Rychlodráha na letiště nebude

Zároveň padla možnost spojit hlavní město s letištěm rychlodráhou. Pár minut rozdílu v délce cesty podle Stanjury nehraje pro cestující z letiště takovou roli, aby bylo nutné uskutečňovat takové „velikášské plány“. Projekt by mohl narazit na nedostatek financí i na překážky ve formě obtížného získávání stavebních povolení, dodal ministr.

Nové spojení pražského letiště s hlavním nádražím by podle návrhu ministerstva mělo procházet po trati takzvaného Pražského Semmeringu ze Smíchova přes Jinonice a Jeneč do Rudné u Prahy. Do trati by se podle mluvčího ministerstva Tomáše Neřolda muselo investovat, nevyhovující jsou například železniční přejezdy, které se tam nacházejí.

Současné železniční spojení Praha–Kladno se obecně považuje za nedostačující. Z Kladna a okolí do Prahy denně dojíždí za prací přes 20 000 lidí. Nové rychlejší spojení s odbočkou na ruzyňské letiště by jim mělo cestování usnadnit. O projektu se mluví už delší dobu také proto, že Praha stále nemá vyhovující spojení centra města s letištěm.