„Myslím, že jsou všechny předpoklady, aby zmíněný úsek byl zprovozněn koncem června. Poté, co jsem trasu zhlédl, nemám o tom pochybnosti. Po otevření se o nějakém možném dočasném uzavření rozhodně neuvažuje. Nebudeme přece něco otvírat a hned po té zase uzavírat. To by se nám všichni smáli,“ reagoval na spekulace, že dokončovaný dálniční úsek bude čekat ještě na kolaudaci.

Zrychlit se mají i přípravy dalších úseků směrem nejen na České Budějovice, ale i dál na Linec, neboť Rakušané počítají s dokončením dálničního úseku z Lince po Freistadt v roce 2016.

Obchvat je klíčový

„I my jsme konečně pokročili trochu razantněji. Koncem letošního roku budeme mít hotový ucelený 40kilometrový úsek a začneme s přípravami dalších dvou, Veselí–Bošilec a Borek–Úsilné,“ upřesnil ministr. Jasno začíná konečně být i o podobě obchvatu kolem krajského města, který je klíčový, jak připomíná první náměstek českobudějovického primátora Miroslav Joch (ČSSD), především z hlediska transitní dopravy.

Ta v současnosti provoz ve městě silně zatěžuje. Obchvat však komplikují některé mimoúrovňové křižovatky, které by mohly za určité situace celou stavbu zbrzdit. Především ty u Hlinska a Pohůrky. Ministr Stanjura i poslanec Václav Baštýř (ODS) jsou ale přesvědčeni, že problém není nepřekonatelný. „Už jsem dal Ředitelství silnic a dálnic pokyn tuto záležitost rychle vyřešit, aby bylo možné vyhovět právním předpisům,“ uvedl ministr.