Provozní zisk za rok do konce března činil 230,1 miliardy jenů (45,8 miliardy Kč), zatímco před rokem firma hospodařila se ztrátou 67,3 miliardy jenů. Čistý zisk dosáhl asi 43 miliard jenů, přičemž předloni byla ztráta 456,7 miliardy jenů.

Výsledky byly v souladu s očekáváním analytiků, kteří v průměru čekali zisk 229 miliard jenů.

Zisk firmy podpořil i prodej kancelářských budov v Tokiu a New Yorku, přecenění zásob a zisk z prodeje některých aktivit, včetně chemické divize. Firma však má stále problémy s výrobou elektroniky a divize mobilních telefonů a televizorů loni opět utrpěly ztráty. Stabilně se drží v zisku divize hudby, filmu a pojištění.

Někteří analytici ale podle BBC uvádějí, že zisk byl zkreslen odprodejem majetku. Firma se zbavila sídla vedení americké pobočky v New Yorku a svého podílu ve společnosti M3, věnující se zdravotnickým přístrojům. Zbavila se i tokijské budovy Sony City Osaki.

K zisku též přispělo oslabení jenu vůči dolaru, od listopadu klesl o dvacet procent.

Výhledy pro letošek

V letošním fiskálním roce, který začal v dubnu, očekává firma nárůst čistého zisku na 50 miliard jenů. Provozní zisk má zůstat zhruba na stejné úrovni jako loni.

Sony počítá s poklesem prodeje fotoaparátů o pětinu a herních zařízení o téměř 30 procent. Firma sází na chytré telefony, u kterých očekává nárůst prodeje zhruba o čtvrtinu na 42 miliónů přístrojů.

Prodej televizorů loni klesl o 31 procent na 13,5 miliónu kusů, letos se však má zvýšit na 16 miliónů. Díky tomu by se měla tato divize vrátit k zisku.

Akcie Sony od začátku roku vykázaly nárůst o zhruba 82 procent. Hlavní index tokijské burzy Nikkei 225 přitom za stejnou dobu posílil přibližně o 37 procent.