„Vývoj prodejů naší značky v prvním čtvrtletí je ovlivněn zejména generační obměnou modelů a náběhem výroby modelu Škoda Octavia. Své stopy zanechala také trvale slabá kondice většiny evropských automobilových trhů,“ uvedl mluvčí automobilky Jozef Baláž.

Během března se prodalo téměř 84 000 aut s okřídleným šípem na kapotě, v březnu loňského roku to bylo přes 95 000 aut. „S ohledem na generační obměnu modelu Octavia odpovídá vývoj v prvním čtvrtletí roku 2013 našim očekáváním,“ uvedl předseda představenstva společnosti Winfried Vahland.

„Při výhledu na celý rok proto i přes částečně ztížené podmínky na trhu zůstáváme i nadále v zásadě optimističtí,“ dodal Vahland. Do léta vedle limuzíny nastoupí na start další tři varianty modelu Octavia: Combi, Combi 4×4 a Octavia RS. Ve druhém pololetí k nim přibudou další čtyři nové nebo úplně přepracované modely.

Prodej vozů Škoda v prvním čtvrtletí 2013
typ
počet
meziroční rozdíl (v %)
Octavia
87 500
-20,0
Fabia
52 700
-22,3
Superb
26 300
-4,5
Yeti
18 800
-12,0
Roomster
7600
-18,7
Rapid
15 000
nový model
Citigo
12 500
nový model (prodej pouze v Evropě)
Zdroj: Škoda Auto