Podle ministra dopravy Zbyňka Stanjury (ODS) lze modernizaci dálnice D1 označit za jeden z klíčových projektů dopravního stavitelství desetiletí.

„Modernizace dálnice D1 si vyžádá velké nasazení nejen zadavatele a jednotlivých zhotovitelů, ale i samotných řidičů. Také od jejich vzájemné ohleduplnosti a respektování pravidel silničního provozu se bude odvíjet, zda se v těchto ztížených dopravních podmínkách obejdeme bez nehod a dalších komplikací," uvedl Stanjura.

Ve čtvrtek 11. dubna budou první úseky formálně předány provozovatelům, samotné práce začnou na přelomu dubna a května.

Zhotovitelem modernizace úseku 14 bude „Sdružení CPI pro D1“ sestavené společnostmi COLAS CZ a.s. a PORR a.s., které nabídlo cenu ve výši 69 procent předpokládané ceny a závazek záruky na stavbu v délce 10 let.

Úsek 21 pak bude modernizovat „Sdružení D1 Lhotka – Velká Bíteš“ tvořené společnostmi OHL ŽS a Alpine Bau CZ. Vítězný uchazeč u tohoto projektu nabídl cenu ve výši 62 procent předpokládané ceny a záruku na dobu 10 let.

Podle Čermáka bude kladen velký důraz na to, aby byla po celou dobu rekonstrukce „zajištěna maximální možnost průjezdu dvěma jízdními pruhy, což bude omezeno jen minimálně“.

Řidiči mají maximálně dodržovat předpisy

Generální ředitel ŘSD David Čermák apeluje na motoristy, aby maximálně dodržovali dopravní předpisy a pokyny na informačních cedulích kolem obou staveb.

„Už dnes jsou k dispozici například data na stránkách www.dopravniinfo.cz. K projektu jsme připravili samostatný web. Spolupracujeme také s několika mediálními partnery, kteří poskytují informace o dopravě on-line,“ připomněl Čermák.

Šéf dopravních policistů Tomáš Lerch uvedl, že prioritou je co nejrychlejší obnovení provozu. Opravované úseky budou podle Lercha nepřetržitě sledovat vrtulníky a budou nainstalovány kamery po dvou kilometrech.