„Všechny tyto a další absurdity denně platíme a přispíváme tak bankám desítkami miliard ročně na přilepšenou,“ sdělil již dříve Patrik Nacher ze serveru www.bankovnipoplatky.com.

Poplatek za zjištění zůstatku přes bankomat navázal na vítězství z 1. kola hlasování a i ve finálovém kole suverénně vyhrál. Pro zajímavost, tento popletek skončil v loňském i předloňském ročníku druhý.

„Klientům jednoznačně vadí, že musejí platit i za zjištění stavu na svém účtu a to často vyšší poplatek, než je samotný výběr z bankomatu, což je hotovostní operace, která je pro banky nejdražší,“ okomentoval Nacher.

Mediálně frekventovaný poplatek

Na stříbrné příčce skončil poplatek za vedení účtu k hypotečního nebo spotřebitelskému úvěru, takže pořadí z prvního kola se nezměnilo. Jde o mediálně frekventovaný poplatek, kdy se poprvé po roce 1989 spojilo několik aktivit a spotřebitelských iniciativ a hromadně vystoupily proti bankám. [celá zpráva]

„Z tohoto úhlu pohledu, je druhé místo tohoto poplatku zcela pochopitelné. Z hlediska logického vývoje této ankety tak očekávám, že tento poplatek bude favoritem na vítězství v příštím ročníku“, dodává Patrik Nacher.

Další místa si rozebraly poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking a výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou.

„Anketa by kromě zjištění postojů bankovních klientů měla do jisté míry vyvinout tlak na banky při změně jejich poplatkové politiky, což se v posledních letech také děje,“ připomněl Nacher.

Nejabsurdnější bankovní poplatky za roky 2005 až 2011
2005
poplatek za příchozí platbu
2006
poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky
2007
poplatek za vedení vlastního účtu
2008
poplatek za nadměrný vklad
2009
poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet
2010
poplatek za výběr na přepážce z vlastního účtu
2011
poplatek za předčasně splacený úvěr
Zdroj: bankovnipoplatky.com