„Stále výrazným trendem je zvyšování domácí spotřeby na úkor chození do hospod a restaurací,“ uvedl mluvčí tuzemské pivovarské dvojky společnosti Pivovary Staropramen Pavel Barvík.

Všude, Česko nevyjímaje, je balené pivo levnější než pivo točené. Řada pivařů si tak z ekonomických důvodů koupí svůj oblíbený nápoj radši domů v láhvi, než aby za něj platila více v restauraci.

Inspirovány loňským úspěchem citronového pivního mixu Staropramen Cool Lemon začaly loni uvádět nízkoalhoholické nápoje vzniklé smícháním světlého piva a ovocné limonády či džusu na trh další velké pivovary. Podle ředitele Českého svazu pivovarů a sladoven Jana Veselého může jejich současný asi pětiprocentní podíl do budoucna dále růst.

Podle Veselého stále trvá také růst tržního podílu piva v plastových lahvích. Odhadem se v tomto druhu obalu v Česku prodá již asi pět až šest procent piva.

Pivovarníci se shodují v tom, že ekonomická recese přiměla pivovary bojující o zákazníky k inovacím. I velké pivovary se v poslední době snaží uvádět na trh různé pivní speciály. Inspirací pro velké firmy jsou stále populárnější minipivovary. Přesto, že se jejich počet již blíží 150 a je proti velkým pivovarům zhruba trojnásobný, podíl minipivovarů na celkové produkci piva v Česku nepřesahuje jedno procento.