"Lidi dnes (v sobotu, pozn. red.) nakupovat chodí ve velkých počtech," řekla mluvčí řetězce prodejen Albert Judita Urbánková. Tržby za sobotu budou podle ní zřejmě vyšší než nedělní. Podobný trend se projevil i o předchozích adventních víkendech.

Spokojený s dosavadní výší tržeb je podle mluvčího Michaela Šperla i řetězec Kaufland. První a druhý adventní víkend podle něj z hlediska tržeb nebyly příliš silné. Příjemným překvapením jsou naopak druhé dva víkendy, kdy se tento pomalý začátek podařilo dohnat. Dodal ale, že definitivní bilanci za celými Vánocemi podpořenou prodejními statistikami bude mít společnost k dispozici teprve začátkem ledna.

Desetina Čechů nakupuje podle průzkumu agentury GfK vánoční dárky až na poslední chvíli. Největší část zákazníků (62 procent) je vybírá v předstihu a začíná s předvánočními nákupy již v říjnu nebo listopadu. Atraktivním obdobím pro nakupování je také doba po vánočních svátcích. Na 44 procent spotřebitelů v souvislosti s pořízením vánočních dárků uvažuje o možnosti využití povánočních výprodejů.