Článek
„Společnost Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 procent, a přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. Považujeme to za klamavou reklamu,“ sdělil Miloš Borovička z časopisu dTest. Podle něj podobně zdražil i T-Mobile. „Ten se ale výhodností zdražení nechlubí,“ dodal.
Rozdíly lze podle časopisu najít i mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky. „Zatímco na stránkách O2 je k tarifům uváděna řada výhod, nejnovější ceník je skoupější. Srovnáme-li dva dokumenty, dojdeme k různým počtům volných minut a SMS,“ připomněl Borovička s tím, že dTest registruje stížnosti zákazníků na protichůdné informace od operátorů ve srovnání s těmi, jaké jsou ve smlouvách.
„Aktuální situace jen ilustruje nedokonalou soutěž mezi našimi mobilními operátory, což je ale o našem mobilním trhu obecně známo,“ dodal Borovička. Časopis dTest se obrátil se zjištěnými nedostatky na Český telekomunikační úřad a předal mu podnět k zahájení správního řízení.
Telefónica O2 se brání
Telefónica O2 se prostřednictvím své mluvčí Blanky Vokounové proti zprávě časopisu dTest ohradila.
"Časopis dTEST pracuje se chybnými údaji. Současné slevy nesrovnával s ceníkem platným od 1. 9., jak stojí ve zprávě, ale se zaváděcím akčním ceníkem, který byl platný jen do konce léta," zaslala Vokounová Novinkám.