Hlavní obsah

Operátoři nabízejí zdražení jako slevu, zjistil časopis

Novinky, pit
Praha
Aktualizováno

Mobilní operátoři ve svých předvánočních nabídkách lákají na nižší ceny a výhody. V reálu ale nejsou tak výhodné, jak uvádí reklama. Podle zjištění časopisu dTest například Telefónica O2 zdražila některé tarify až o 46 procent, i když je inzeruje jako zvýhodněné.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

„Společnost Telefónica O2 zdražila od 1. listopadu takzvané chytré tarify o 18 až 46 procent, a přesto je inzeruje jako zvýhodněnou vánoční nabídku. Považujeme to za klamavou reklamu,“ sdělil Miloš Borovička z časopisu dTest. Podle něj podobně zdražil i T-Mobile. „Ten se ale výhodností zdražení nechlubí,“ dodal.

Rozdíly lze podle časopisu najít i mezi webovými stránkami a oficiálními ceníky. „Zatímco na stránkách O2 je k tarifům uváděna řada výhod, nejnovější ceník je skoupější. Srovnáme-li dva dokumenty, dojdeme k různým počtům volných minut a SMS,“ připomněl Borovička s tím, že dTest registruje stížnosti zákazníků na protichůdné informace od operátorů ve srovnání s těmi, jaké jsou ve smlouvách.

„Aktuální situace jen ilustruje nedokonalou soutěž mezi našimi mobilními operátory, což je ale o našem mobilním trhu obecně známo,“ dodal Borovička. Časopis dTest se obrátil se zjištěnými nedostatky na Český telekomunikační úřad a předal mu podnět k zahájení správního řízení.

Telefónica O2 se brání

Telefónica O2 se prostřednictvím své mluvčí Blanky Vokounové proti zprávě časopisu dTest ohradila.

"Časopis dTEST pracuje se chybnými údaji. Současné slevy nesrovnával s ceníkem platným od 1. 9., jak stojí ve zprávě, ale se zaváděcím akčním ceníkem, který byl platný jen do konce léta," zaslala Vokounová Novinkám.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám