Podle představitelů FBB není situace tak vážná a společnost připravuje nový koncept financování.

Projekt nového obřího letiště na jižním okraji Berlína, které má nahradit obě současná, kapacitně nedostačující metropolitní letiště, provázejí problémy už od počátku. Jeho původní náklady byly vyčísleny na 2,5 miliardy eur (asi 63 miliard korun), druhým posunutím otevření letos v červnu se ale navýšily nejméně o 1,2 miliardy eur (asi 30 miliard korun).

Nový termín zprovoznění byl stanoven na 17. března příštího roku a i nad tímto datem se vznášejí otazníky kvůli stále nedobudovanému systému protipožárního zabezpečení.

Letiště, které ponese jméno bývalého západoněmeckého kancléře Willyho Brandta, se má stát třetím největším vzdušným přístavem v Německu po Frankfurtu nad Mohanem a Mnichovu. Zpočátku chce ročně odbavit nejméně 27 miliónů pasažérů, jeho kapacita má ale postupně narůst až na 45 miliónů cestujících za rok.