„Připravujeme své české závody pro růst příštích let,“ zdůraznil Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast výroby a logistiky.

Speciální týmy proto nyní chystají vše pro výrobu nových aut v místech, kde se zatím vyráběla jen Octavia. Rozšířená flexibilní linka umožní nejen střídavou produkci zmíněných modelů, ale také zvýšení kapacity až na 1200 aut denně. Kromě samotných linek se investice do změn týkají také provozů lakoven či svařovny.

Seat z Boleslavi

Po dokončení příprav a hromadné dovolené by už nyní na sklonku léta měla z linek sjíždět nejen nová kompaktní limuzína Rapid ve verzi liftback. Hned pár týdnů nato, tedy během podzimu, bude v rámci koncernové spolupráce následovat spuštění modelu Seat Toledo náležícího do koncernu Volkswagen.

Vůbec poprvé v historii mladoboleslavských závodů se tady bude pracovat na jiné značce aut než té s okřídleným šípem ve znaku.

Po náběhu výroby do standardního režimu by měla kapacita Seatu Toledo dosahovat až 150 tisíc aut ročně. A společná linka v hale označované M13 by ještě letos měla začít produkovat i třetí generaci Octavie. Do konce roku ukáže

„Linka je flexibilní a dokážeme na ní vyrábět všechny tři modely v závislosti na poptávce zákazníků,“ uvedl mluvčí Škody Auto Jozef Baláž.

Do Vrchlabí převodovky

Během celozávodní hromadné dovolené, která skončí 12. srpna, probíhají změny kromě největšího mladoboleslavského závodu také v menších závodech v Kvasinách a ve Vrchlabí. Ve Vrchlabí definitivně skončí výroba aut a budou se tu vyrábět především nové sedmistupňové převodovky DQ200 pro koncern VW.

„Ještě do konce roku tady bude montáž modelu Roomster, která se pak přesune do Kvasin, kde už se nyní vyrábí karosérie, která se na montáž přesouvá do Vrchlabí. V Kvasinách tak bude od přelomu roku 2012/2013 kompletní výroba tohoto modelu a ve stejné době se ve Vrchlabí začne s výrobou převodovek,“ řekl Právu Baláž. Závod ve Vrchlabí by měl zpočátku dosahovat kapacity 1000 převodovek denně, postupně během roku 2013 dojde ke zvýšení na 1500 kusů denně. V Kvasinách se tak budou vyrábět modely Roomster, Yeti a Superb.

Výroba Fabie zůstává spolu s Octavií a novými modely Rapid a Seat Toledo v Mladé Boleslavi, nejmenší z rodiny škodovek Citigo se vyrábí v koncernovém závodě v Bratislavě. Mladoboleslavská automobilka se svými dalšími výrobními závody v Čechách, v SR, Indii a hlavně v Číně láme v posledních letech jeden rekord za druhým. Našlápnuto má k pokoření hranice miliónu vyrobených aut.

Vloni ze všech linek sjelo celkem 900 628 škodovek. Letos v prvním pololetí to bylo 530 tisíc vozů. Vedení firmy stále připomíná cíl – do roku 2018 vyrábět a prodávat 1,5 miliónu aut ročně.