Článek
"Pro české dopravce, kteří budou nově zpoplatněné silnice využívat, není jiná cesta než vyšší náklady promítnout do cen pro zákazníky," uvedl Felix. Provozní náklady dopravců podle něj zvyšují rostoucí ceny paliv, dvojí zvýšení mýtných tarifů v Česku vždy o čtvrtinu v posledních dvou letech a také zavedení elektronického výběru mýtného v Polsku loni v červenci.
Mýtné v Německu platí nákladní automobily od 12 tun a podle statistik Toll Collect patří Česko mezi pětici zemí, ze kterých pochází největší počet z celkem 717.000 instalovaných palubních jednotek. Zpoplatněno je nyní v Německu více než 24.000 kilometrů silniční sítě, předběžný seznam od srpna nově placených silnic je na webu www.toll-collect.de.
Toll Collect uvedla, že v uplynulých týdnech úspěšně uzavřela testy fungování výběru mýtného na nově zpoplatněných úsecích, kterých se účastnilo 3000 kamionů. Mýtné kamiony platí na německých dálnicích od počátku roku 2005, některé úseky spolkových silnic Německo zpoplatnilo o dva roky později.