Stavbu úseku převzali Češi spolu s polskou firmou Dolnoślaskie Surowce Skalne (DSS) po čínské společnosti Covec v srpnu 2011. S tou se polské úřady rozžehnaly, protože neplatila subdodavatelům. Firma DSS se však dostala letos do úpadku, a tak stavbu převzala česká firma Bögl a Krýsl.

A práce rozhodně nezbývalo málo. Musely se provést komplet práce na násypech, konstrukčních vrstvách a kompletní pokládka živic včetně vystrojení dálnice a dokončení dálničních mostů a nadjezdů.

Jak pro Novinky uvedla Kateřina Plechatá z PR oddělení firmy Bögl a Krýsl, cena kontraktu na jednu z pěti částí stokilometrového úseku dálnice, kterou česká firma dostavovala, činila zhruba 0,75 miliardy zlotých (asi 4,5 miliardy korun).

Rekordní tempo

Nakonec se kvůli rekordnímu tempu prací podařilo od 6. června tento dálniční úsek zprovoznit pro motoristy. O den dříve byl totiž položen poslední metr asfaltu. Podle Ivo Sochorka, jednatele dceřiné společnosti Bögl a Krýsl v Polsku, byla práce po celou dobu navíc podrobena neobyčejně přísným předávacím pravidlům.

Stres se prý podle šéfa stavby Pawla Ratajczyka dal krájet. Jak by taky ne, když se za tři měsíce mělo stihnout tolik, co běžně za dva roky.

Se zakončením celé stavby se počítá v letošním říjnu. Po Euru 2012 bude česká společnost dodělávat ještě například servisní a lokální komunikace, komunikační uzly, odpočívadla či protihlukové stěny.