Jak uvedly Novinky, stejnou projekční kancelář si najalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), aby mosty zkontrolovala a odhalila možné problémy v záruční době.

„Z mého pohledu je to jasný střet zájmů. Ty mosty nejsou v pořádku a není to o nedostatečné údržbě. Právě je to i o věcech stavebních a konstrukčních vadách,“ sdělil k celé věci v Radiožurnálu nyní již bývalý šéf ŘSD René Poruba.

Není SHP jako SHP TS

Podle firmy SHP nejsou informace ohledně střetu zájmů v žádném případě pravdivé a poškozují její dobré jméno. Jak uvedla, nebyla pověřena ani oprávněna k záručním prohlídkám a diagnostikám mostů. „Mezi firmou Stráský, Hustý a partneři a ŘSD nikdy v minulosti nebyl uzavřen jakýkoli smluvní vztah na provádění záručních prohlídek ,nových mostů na dálnici D47 u Ostravy‘,“ ohradila se firma v prohlášení.

ŘSD si podle ní provádění pravidelných prohlídek těchto mostů objednalo u renomovaného odborníka na ocelové konstrukce ing. Antonína Pechala. Ten prohlídky mostů následně prováděl.

Podle vedoucí oddělení komunikace ŘSD Martiny Vápeníkové objednávky na provedení záručních prohlídek sice neobdržela společnost SHP, ale SHP TS. Téměř identicky znějící název společnosti není v žádném případě náhodný. „Společnost SHP má 60procentní obchodní podíl ve společnosti SHP TS. Jednateli společnosti SHP TS jsou ing. Ilja Hustý a ing. Filip Hustý, což je zřejmý střet zájmů personální, finanční a majetkový,“ uvedla pro Novinky mluvčí ŘSD Martina Vápeníková s tím, že obě společnosti navíc sídlí na stejné adrese.