„Nemůžeme poskytnout ubytovací ani jiné služby. Nájemce a provozovatel hotelu společnost BOHEMIA CLUB se dostala do finančních obtíží, načež vlastník nemovitosti SRG International LDN hotel přebírá s cílem zamezit dalším škodám,“ sdělil zástupce vlastníka objektu Michal Beneš.

„Hráli si na honoraci. Nemohli jinak skončit,“ okomentoval pád pětihvězdičkového hotelu jeden ze špindlerovských hoteliérů. Provozovatelé Savoye zmizeli s aktivy hotelu už minulý čtvrtek a podnik nechali napospas personálu. „Chtěli odvést majetek požadovaný majitelem objektu za zástavu dluhu. Majitel zachytil alespoň poslední auto s věcmi, z nichž většina zmizela na Slovensku,“ tvrdí jeden ze zaměstnanců Savoye.

Nájemci Savoye údajně dluží majiteli před dvěma lety kompletně zrekonstruovaného objektu desítky miliónů korun. Na nájemném, platech zaměstnanců a platbách dodavatelům. „Výplatu nemáme čtvrtý měsíc,“ tvrdila dvojice recepčních posílající v pondělí přijíždějící hosty domů.

Peníze za slevy se vracely

Čelem vzad museli na recepci udělat i manželé z Karlových Varů. Radost jim prostřednictvím společnosti Slevomat nabízející zvýhodněný dvoudenní pobyt za tři tisíce korun chtěly udělat děti. „Velmi jsme se těšili a velmi nás to rozladilo. Nabídli nám sice náhradní pobyt v jiném hotelu, ale zřejmě se raději vrátíme domů,“ konstatovali.

„Zprávu o problémech Savoye, za které neneseme odpovědnost, jsme dostali v pondělí ráno. Klienty jsme okamžitě informovali. Pokud se něco takového stalo, peníze jsme vraceli,“ tvrdí zástupce společnosti Slevomat Jan Husták.

Krach Savoye mnozí přičítají právě tzv. slevomatům, kdy hoteliéři jdou leckdy na hranici provozních nákladů. „Měli sice plný hotel, ale o to nižší tržby. Lepší je mít méně lidí za běžnou cenu, ale oproti zaplněnosti díky slevomatům poloviční náklady,“ shodují se ubytovatelé ze Špindlerova Mlýna.