Hlavní obsah

Čínský automobilový trh bude za pár let dvojnásobný než americký

Novinky, pit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha/Vídeň

Z Číny se stalo jedno z nejdůležitějších odbytišť pro evropské automobilky a tento trend pokračuje i dále. V roce 2018 bude trh s osobními automobily v nejlidnatější zemi světa dvojnásobný v porovnání s USA či západní Evropou. Vyplývá to ze studie, kterou představila poradenská společnost Roland Berger Strategy Consultants.

Foto: Tomáš Reiner, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Osmiprocentní roční nárůst v Číně znamená přírůstek 33 miliónů osobních vozů. „Volkswagen nyní již prodává 30 procent ze své celkové výroby v Číně. Na druhou stranu je již pět automobilek z Číny jako SAIC, Changan, Geely-Volvo, Chery a Dongfeng mezi Top 20 automobilkami na světě,“ uvedl autor studie Rupert Petry. To podle něj znamená, že evropské automobilky jsou čím dál tím více vystaveny tlaku čínských firem.

Čínský automobilový trh se v jednotlivých regionech velmi liší. Na východním pobřeží dominuje luxusní segment, a tím je dobrým odbytištěm zejména pro německé automobilky. Na západě a ve vnitrozemí převažují menší a kompaktní vozy. Pro evropské automobilky a jejich dodavatele budou mít strategické pozice v Číně v nadcházejících letech obrovský význam. Zejména jde o výstavbu dalších výrobních kapacit.

Do Evropy zatím žádný spěch

Ze studie dále vyplývá, že v následujících letech budou čínské automobilky vstupovat na evropský trh spíše ojediněle. Do roku 2018 bude tvořit podíl čínských automobilek na evropském trhu necelé jedno procento. Jistá expanze ale už začala: Greatwall, Chery a FAW již mají pobočky v Jižní Americe, Africe, střední a východní Evropě a jihovýchodní Asii.

Podobně to vypadá i v případě čínských dodavatelů. V Evropě investují jen sporadicky, většinou z důvodu nákupu technologií. „V delším horizontu jsou ale investice ve střední Evropě možné, zejména u montážního sektoru. Zde má region střední a východní Evropy velmi dobré jméno – a to i v Asii,“ myslí si Petry.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám