„Zcela jasně vnímáme zvýšený zájem pivařů o doplnění variant balení značky Gambrinus právě o PET lahev. To je balení, o které si pivaři vyloženě řekli,“ uvedl brand manager Gambrinusu Jan Doležel.

Oblibu PET lahví potvrzuje také výzkum společnosti TNS AISA. „Výsledky průzkumu ukazují, že v uplynulém roce z tohoto balení pilo pivo padesát čtyři procent pivařů,“ uvedl mluvčí pivovaru Jiří Mareček. Téměř třicet procent konzumentů pije pivo z PET lahve alespoň jednou za měsíc a více než každý desátý minimálně jednou týdně.

Z výzkumu společnosti G82 vyplývá, že obliba recyklovatelného plastového balení roste pro jeho praktičnost. Mezi příležitosti konzumace uváděli lidé nejčastěji grilování, sledování televize, posezení s přáteli, ale také rodinný oběd.

Lahev se nerozbije

„Z odpovědí lidí jasně vyplývá, že lehká a znovu uzavíratelná lahev většího objemu poskytuje komfort při pití piva hlavně skupinkám přátel při posezeních u zahradního grilu či při návštěvách. Dalšími vlastnostmi, které lidé na lahvi oceňují, jsou snadná manipulace či nerozbitnost,“ podotkl Doležel.

Ztvárnění nové lahve pro Gambrinus Světlý speciálně navrhl designér Jan Čapek, který vytvořil i nový vzhled půllitrů Gambrinus pro hospody a restaurace. Gambrinus Světlý v novém balení bude ke spotřebitelům distribuován přímo z plzeňského pivovaru, kde byla vloni investicí 150 miliónů korun uvedena do provozu nová stáčecí linka na tento obal.