ČSA podle viceprezidenta Jiřího Marka od letošního léta utlumí provoz v severojižním směru a soustředí se více na spojení mezi západní Evropou a Ruskem. Pro ČSA jsou linky jako Athény, Larnaka nebo Bejrút údajně nevýdělečné. V případě afrických destinací pokles zájmu urychlilo i takzvané arabské jaro. V loňském roce společnost přestala létat do Damašku a Káhiry.

SmartWings budou mezi Prahou a Aténami létat třikrát týdně, vždy v pondělí, ve středu a v pátek. Z dalších destinací v Řecku přibudou dva pravidelné lety z Prahy na ostrov Skiathos a od 8. června dvě týdenní frekvence z ostravského letiště na ostrov Lesbos. Mezi další novinky dopravce patří zavedení pravidelného spojení mezi Prahou a španělským Bilbaem a mezi Prahou a Sardinií.

Linky přeberou i od Malévu

Podobným způsobem Travel Service využil i zastavení letů maďarských aerolinií Malév. Podle Dufkové dopravce od 11. února otevře nové linky mezi Budapeští a Tel Avivem, které budou SmartWings provozovat třikrát týdně, dvě denní frekvence dopravce plánuje létat mezi Budapeští a Paříží.

Od května podle Dufkové přibudou další spojení do Amsterdamu, Atén, Barcelony, Larnaky, Madridu a Říma. Na letní sezónu dopravce chystá otevření linek z Budapešti do Malagy, Burgasu, Heraklionu, na Rhodos a do Soluně.