Hlavní obsah

Lidé kvůli slevám spali před obchodem Ikea na Černém Mostě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Kvůli slevám pro první návštěvníky prodejny Ikea na pražském Černém Mostě někteří lidé před obchodem nocovali. Čelo fronty zde čekalo zhruba od středečních 22:00, řekl ČTK mluvčí společnosti Petr Chadraba. Před otevřením se fronta táhla přes celé parkoviště.

Foto: Michal Doležal, ČTK

Ilustrační foto

Článek

Firma pro prvních 500 návštěvníků nabídla slevové kupony na 2000 korun. Až na několik případů předbíhání na konci davu nenastaly po otevření prodejny žádné incidenty.

"My jsme tu od tři čtvrtě na pět a jsme zhruba dvěstěpadesátí, takže to máme jistě," řekl Josef Petrželka, jeden z čekajících ve frontě. Podle něj se slevové kupony dostanou pouze na lidi, kteří přišli hned po nich a čekají o několik metrů dál. Všichni ostatní podle něj ve čtvrtek přišli zbytečně. Firma ale lákala i na slevu vybraného nábytku a jídla. Další nabídky Ikea v Praze naplánovala na závěr tohoto týdne.

Poukázky na slevové kupony dostali první příchozí přímo u vstupu. Tyto kupony ale rovnou neopravňují k nákupu se slevou, vysvětlil Chadraba. Zákazníci je nejdříve musí v informačním centru vyměnit za skutečné ceniny, které k nákupu mohou použít od pondělí. "Tímto systémem jsme se pokusili zabránit tomu, aby zde nedocházelo ke konfliktům," dodal.

V Brně to bylo horší

Podotkl, že situace ve čtvrtek byla klidnější než před třemi lety při otevírání prodejny v Brně, kam dorazilo podobné množství lidí. Na rozdíl od Brna ale byl na Černém Mostě větší prostor, ve kterém se čekající nemuseli tísnit, uvedl.

Ikea akci zorganizovala jako oslavu dokončení rekonstrukce obchodního domu v Praze-Černém Mostě, jehož plocha se díky stavebním úpravám zvýšila o zhruba 50 procent na 36 500 metrů čtverečních. Ikea v Česku provozuje čtyři obchodní domy a je zde největším prodejcem nábytku. Mezi tuzemskými obchodníky s nábytkem v poslední době kvůli oslabené poptávce zákazníků zuří cenová válka a předhánějí se v nabídkách slev, které činí i několik desítek procent.

Češi podobné slevové akce vyhledávají. Například v roce 2002 na otevření nového obchodu Electro World v Praze na Zličíně čekalo zhruba 10 000 lidí a v okolí prodejny zkolabovala doprava. Dramatický průběh měl v roce 2005 novoroční výprodej řetězce Carrefour, který lákal zákazníky až na 95procentní slevy. Výprodej tehdy provázely tlačenice, rvačky a chaos.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám