O modernizaci nejstarší české dálnice ministerstvo dopravy rozhodlo letos v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Tehdy úřad chtěl s rekonstrukcí dálnice začít na jaře příštího roku.

Nyní to vypadá, že se začátek realizace stavby posune na podzim, uvedly Lidové noviny. Navíc se místo chystaných pěti úseků budou rekonstruovat pouze dva. Na stavbu je údajně pro příští rok vyhrazeno 1,58 miliardy korun.

Pomůže, ale nevyřeší

Přesunutí kamionů na železnici podle Česmadu sice dopravě může ulehčit, veškeré komplikace ale nevyřeší. Podle mluvčího sdružení Martina Felixe více pomůže promyšlené organizování objízdných tras, například tím, že se odkloní pouze osobní doprava a kamióny zůstanou na dálnici.

Zhruba pět vlakových souprav by podle Felixe mohlo denně převézt 100 až 200 kamiónů. To by podle Česmadu znamenalo ulehčení maximálně od dvou procent kamionů, které nyní denně dálnicí projedou. Potřebné vlakové soupravy navíc nejsou v současné době k dispozici.