Nabídka laciného občerstvení je součástí obchodní strategie konkurenčního RegioJetu podnikatele Radima Jančury.

„Současná úroveň gastronomického servisu v dálkových vlacích standardům 21. století neodpovídá,“ připustil Šťáhlavský. Od příštího roku by neměli zákazníci v jídelních vozech za jídlo platit dramaticky více než při návštěvě běžné restaurace, zhruba kolem 120 korun za hlavní jídlo. Zároveň by měl zmizet rozdíl v cenách potravin ve vnitrostátních a mezinárodních rychlících a měla by se zvýšit profesionalita personálu.

Největším dodavatelem gastronomických služeb pro České dráhy je společnost Jídelní a lůžkové vozy (JLV). U mezinárodních spojů služby dále zajišťují polská společnost Wars, slovenská Vagon Slovakia, maďarská Utasellátó a rakouská společnost EExpress, uvedl dopravce.

Ceny zvedají Němci, tvrdí ČD

Prodejní ceny jsou určovány podle destinace, kam daný spoj směřuje, hájí společnost JLV Jan Valeš, ředitel pro obchod a marketing. Podle něj jsou například ceny ve vlacích do Německa srovnatelné s cenami ve spojích německých drah Deutsche Bahn. Závisí prý na obvyklých cenách v zemi, kde je vlak nejvíce času.

Při cestě přes české území společnost pravidelně poskytuje třetinovou slevu na celý sortiment v rámci Happy Hour. Podle Valeše je to jediná možnost, jak neuplatňovat nezákonné dvojí ceny. V cizině je navíc nutné do cen promítnout dodatečné náklady, jako jsou například diety a ubytování pro zaměstnance a daňové požadavky v daných destinacích.

Srovnání cen
V mezistátních spojích směřujících do Vídně podle snídaňového menu JLV vyjde kalíšek másla, džemu nebo medu na 17 korun. Za třetinku neperlivé vody zákazník zaplatí 38 korun, za velké pivo o desetikorunu víc. Polévka v jídelních vozech stojí 67 korun a hlavní jídla kolem dvou set korun.
Nabídka občerstvení u RegioJetu je zaměřená výhradně na snackové občerstvení, saláty a nebo například sushi. Za něj si dopravce účtuje 80 korun, saláty zákazníky vyjdou na 60 Kč a půllitr piva na 20 korun. Konečné ceny pro zákazníky jdou u mnohých výrobků pod jejich skutečné výrobní náklady, připustili zástupci RegioJetu.