Podle SŽDC jich může být nabídnuto až 30, do správního řízení o zrušení se jich dostalo od loňska 11, připomněl deník E15.

„V tuto chvíli byla všechna správní řízení o zrušení pozastavena, neboť se na všech tratích objevil potenciální zájemce, který by je převzal do vlastní péče, to znamená, že by se stal provozovatelem dráhy, nikoli jen dopravcem,“ uvedla mluvčí ministerstva dopravy Květa Kočová.

Nostalgie i přeprava zboží

K nejaktivnějším odpůrcům rušení lokálek patří železniční firma KŽC Doprava, jak připomíná E15. Podle jejího jednatele Bohumila Augusty však SŽDC zbraně nesložila. KŽC má spolu s obcemi zájem třeba o podřipské lokálky nebo trať Bruntál–Malá Morávka.

Proti rušení tratí vedle obcí aktivně vystupuje například i Klub přátel lokálek nebo některé soukromé firmy, které chtějí koleje využívat pro přepravu zboží. Nejnovější kroky ministerstva dopravy jsou součástí kolotoče rušení tratí a opětovného zastavování rušení, který se rozjel loni na podzim, dodává E15.