Cestující, kteří čekali na zpožděné vlaky, navíc zjistili, že stanice podél nové trati postrádají stánky s občerstvením či pohodlné čekárny. Jednomu z čekajících prý zřízenec poradil, ať si doběhne do nedaleké vesnice koupit toaletní papír.

Od 30. června, kdy byla s velkou slávou rychlodráha mezi největšími čínskými městy uvedena do komerčního provozu, zastavil výpadek proudu vlaky už dvakrát. První z výpadků způsobil blesk, který uhodil do elektrického vedení nad tratí, druhý zůstal zatím nevysvětlený.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Čína otevřela nejdelší trať pro rychlovlaky na světě. Zdroj: Reuters

Čínská železnice čelí kritice cestujících za to, že celé hodiny zůstali trčet ve vlacích bez klimatizace, kdy jim nikdo neřekl, co se vlastně děje.

Čína v současné době buduje tisíce kilometrů vysokorychlostních tratí, které pospojují i ty nejodlehlejších oblasti. Vláda očekává, že do roku 2015 se stihne vybudovat síť v celkové délce 45 000 kilometrů.