Apple se podle Petera Walshe, který u Millward Brown řídí výzkum globálních značek, vyznačuje vynikajícími produkty a pečlivou pozorností k detailům. Díky tomu jsou jeho výrobky stále viditelnější v podnikovém prostředí, a Apple se tak může nyní chovat jinak než běžní výrobci spotřební elektroniky.

"Apple překračuje pravidla z hlediska modelu stanovování cen. Dělá to, co dělají luxusní značky, kde čím je cena vyšší, tím více to podporuje a zvyšuje touhu po produktu," řekl Walsh agentuře Reuters. Hodnota značky Apple se na tržní hodnotě celé firmy podílí téměř polovinou.

Americká dominance

Z deseti nejcennějších značek patří plných devět americkým firmám. Šest jich patří do sektoru technologií a telekomunikací – druhý Google, třetí IBM, pátý Microsoft, sedmá AT&T a devátý China Mobile, jediný mimoamerický zástupce. Mezi ně se vklínily na čtvrté místo McDonald´s, Coca-Cola na šesté, Marlboro na sedmé a General Electric na desáté místo.

Do žebříčku stovky nejcennějších značek BrandZ letos vstoupil Facebook a zaujal hned 35. místo s hodnotou 19,1 miliardy dolarů. Pozici nejcennější automobilové značky dobyla zpět Toyota, která se vzpamatovala z loňských masových svolávání vozů k opravám.

Deset nejcennějších značek světa (v miliardách dolarů)
1.
Apple (153,285)
2.
Google (111,498)
3.
IBM (100,849)
4.
McDonald’s (81,016)
5.
Microsoft (78,243)
6.
Coca Cola (73,752)
7.
AT&T (69,916)
8.
Marlboro (67,522)
9.
China Mobile (57,326)
10.
GE (50,318)
Zdroj: Millward Brown