Článek
Apple se podle Petera Walshe, který u Millward Brown řídí výzkum globálních značek, vyznačuje vynikajícími produkty a pečlivou pozorností k detailům. Díky tomu jsou jeho výrobky stále viditelnější v podnikovém prostředí, a Apple se tak může nyní chovat jinak než běžní výrobci spotřební elektroniky.
"Apple překračuje pravidla z hlediska modelu stanovování cen. Dělá to, co dělají luxusní značky, kde čím je cena vyšší, tím více to podporuje a zvyšuje touhu po produktu," řekl Walsh agentuře Reuters. Hodnota značky Apple se na tržní hodnotě celé firmy podílí téměř polovinou.
Americká dominance
Z deseti nejcennějších značek patří plných devět americkým firmám. Šest jich patří do sektoru technologií a telekomunikací – druhý Google, třetí IBM, pátý Microsoft, sedmá AT a devátý China Mobile, jediný mimoamerický zástupce. Mezi ně se vklínily na čtvrté místo McDonald´s, Coca-Cola na šesté, Marlboro na sedmé a General Electric na desáté místo.
Do žebříčku stovky nejcennějších značek BrandZ letos vstoupil Facebook a zaujal hned 35. místo s hodnotou 19,1 miliardy dolarů. Pozici nejcennější automobilové značky dobyla zpět Toyota, která se vzpamatovala z loňských masových svolávání vozů k opravám.
Deset nejcennějších značek světa (v miliardách dolarů) | |
---|---|
1. | Apple (153,285) |
2. | Google (111,498) |
3. | IBM (100,849) |
4. | McDonald’s (81,016) |
5. | Microsoft (78,243) |
6. | Coca Cola (73,752) |
7. | AT (69,916) |
8. | Marlboro (67,522) |
9. | China Mobile (57,326) |
10. | GE (50,318) |
Zdroj: Millward Brown |