Hlavní obsah

Z Chebu do Karlových Varů už lze jezdit po R6, nazpět za pár měsíců

Právo, Martin Polák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sokolov

Karlovarský kraj lze už téměř celý projet po rychlostní silnici R6. Zatím pouze jedním směrem, a to z Chebu do Karlových Varů, za několik měsíců už to bude možné i naopak.

Foto: Martin Polák, Právo

Tihle motorkáři se na projížďku přes opravený most vydali ze zvědavosti hned v celé partě.

Článek

Na některých úsecích stavbaři ještě nedokončili všechny čtyři pruhy, ale i tak je to pro region obrovská úleva.

Od neděle je s určitými omezeními průjezdná část R 6 mezi Tisovou na Sokolovsku a Novým Sedlem. Právě tenhle úsek, včetně rok uzavřeného mostu přes řeku Ohři u Transmotelu, museli motoristé objíždět. Nejvíce tím trpěli lidé v Sokolově, kam objížďka směřovala a do města přivedla navíc tisíce aut.

Otevřením mostu si tamní obyvatelé částečně oddychli. „Původně jsme mysleli, že už se bude jezdit v obou směrech, ale chápu, že se vyskytly nějaké opravdu vážné potíže a nedá se v tuto chvíli nic jiného dělat. Sokolovu to ale jistě odlehčí,“ řekl Právu před časem starosta tohoto hornického města Zdeněk Berka (ČSSD).

Technická rarita

Rekonstrukce mostu, která ještě pokračuje, patří v Karlovarském kraji mezi největší a nejnáročnější stavby za poslední léta.

„Je to technická rarita, ještě se nedělalo, aby se na spodní stavbě rozšiřovalo ze dvou pruhů na čtyři,“ řekl vedoucí projektu, Zdeněk Rozsypálek z Metrostavu.

Zjednodušeně řečeno, stavbaři postavili širokou silnici na původním mostním oblouku. Kdy přesně bude most průjezdný v obou směrech, se zatím neví, mluví se však nejméně o třech měsících. „Má na to vliv řada faktorů. Z naší strany uděláme vše pro to, aby to bylo co nejdříve,“ poznamenal Rozsypálek.

Dokončení všech čtyř pruhů na celé silnici se předpokládá v příštím roce. Rychlostní komunikace, která spojuje Karlovarský kraj s Prahou, je pro region životně důležitá. Řada investorů totiž spojila své působení v kraji, kde zanedlouho skončí těžba uhlí, s jejím dokončením.

Původně měla být R 6 dostavěna až do Prahy do roku 2010, ale konečný termín se neustále oddaloval a dnes si ho nikdo netroufne odhadnout.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám