Manželství podle výsledků průzkumu důvěřuje 71 procent Čechů, naopak vládě a právnímu systému nedůvěřuje 86 procent dotázaných.

Nejdůvěryhodnějším povoláním jsou stále hasiči. Důvěřuje jim 96 procent Čechů. Následují je piloti s 90 procenty. Na třetím místě jsou zdravotní sestry a lékaři. Těm důvěřuje 87 procent respondentů.

Reader's Digest se v jednotlivých zemích dotazuje na nejdůvěryhodnější značku v celkem 30 kategoriích, dvě třetiny z nich jsou pro všechny státy stejné. Nejúspěšnější značkou se opět stala Nivea německé společnosti Beiersdorf, která společně s mobilními telefony finské společnosti Nokia uspěla v 15 ze 16 zemí. Ve 14 evropských státech získaly prvenství platební karty Visa a ve 13 zemích fotoaparáty japonského Canonu, které v letošním ročníku sebraly prvenství značce Olympus.

Mucosolvan sesadil z trůnu Bromhexin

Češi volili stejně, mezi automobily pak hlasovali pro značku Škoda. Nejdůvěryhodnější bankou je pro ně Česká spořitelna, cestovní kanceláří Čedok a pojišťovnou Česká pojišťovna. Mezi čerpacími stanicemi se v Česku nejlépe umístil Shell. Nejdůvěryhodnější dekorativní kosmetikou je Avon a nejdůvěryhodnější značkou mezi internetovými společnostmi Seznam. Proti loňskému i předloňskému roku se hodnocení v těchto kategoriích nezměnilo.

 Dobrá značka
Průzkum Dobrá značka (European Trusted Brands) se poprvé konal na podzim roku 2001, účastníky letošního průzkumu byly Belgie, Česko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko, Slovinsko, ŠvédskoŠvýcarsko. Reader's Digest v letošním ročníku v Evropě rozeslal 586 593 dotazníků, respondenti nominovali 128 000 značek. V Česku bylo klientům Readers's Digest rozesláno 15 500 e-mailů s návratností 16,1 procenta.

Mezi počítači i letos uspěl Acer, nejdůvěryhodnější značkou kuchyňských spotřebičů zůstává ETA. Nejlepším lékem proti bolesti je nadále Ibalgin, z léků proti kašli a nachlazení nejlépe uspěl Mucosolvan, zatímco loni a předloni Češi nejvíce důvěřovali Bromhexinu.

Nejoblíbenější snídaňovou cereálií se v Česku letos stala značka Nestlé, loni to byla Opavia. Nejoblíbenějším pracím práškem je nadále Ariel, nejoblíbenějším mobilním operátorem T-Mobile. Prvenství také nadále zaujímají multivaminy Centrum a vlasová kosmetika Schwazkopf.

S výjimkou sanity neměnné pořadí zaujímají i značky v lokálních kategoriích, nově byly zařazeny kategorie káva, minerální voda a výrobce chladniček. Zde uspěly džíny Levi Strauss, káva Jacobs, Lázně Luhačovice, minerálka Mattoni, Mlékárna Kunín, pračky Whirlpool, Český rozhlas a Česká televize, Electrolux a sanita Rako, která letos předběhla Jiku.

Nejdůvěryhodnější značky České republiky pro rok 2011
Kategorie 2011 2010 2009
Automobil Škoda Škoda Škoda
Banka/Stavební spořitelna Česká spořitelna Česká spořitelna Česká Spořitelna
Cestovní kancelář Čedok Čedok Čedok
Čerpací stanice Shell Shell Shell
Dekorativní kosmetika Avon Avon Avon
Fotoaparát Canon Olympus Olympus
Internetová společnost Seznam Seznam Seznam
Lék proti bolesti Ibalgin Ibalgin Ibalgin
Lék proti kašli a nachlazení Mucosolvan Bromhexin Bromhexin
Malý kuchyňský spotřebič Eta Eta Eta
Mobilní telefon Nokia Nokia Nokia
Osobní počítač Acer Acer Hewlett Packard
Péče o pleť Nivea Nivea Nivea
Platební karta Visa Visa Visa
Pojišťovna Česká pojišťovna Česká pojišťovna Česká pojišťovna
Mobilní operátor T-Mobile T-Mobile T-Mobile
Prací prášek Ariel Ariel Ariel
Snídaňová cereálie Nestlé Opavia Nestlé
Vitamin/Multivitamin Centrum Centrum Centrum
Vlasová kosmetika Schwarzkopf Schwarzkopf Avon
Zdroj: Reader's Digest

Stáhněte si nový rychlý prohlížeč Mozilla Firefox 4 zdarma.