Studie si všímala 22 největších obchodních metropolí na světě. Z nich vyšel nejlépe právě Londýn, který obsadil první místo jak v prodeji v kamenných obchodech, tak i na internetu.

Maloobchodní tržby vyjma potravin vystoupaly v loňském roce v metropoli na 64,2 miliardy liber (asi 1,85 biliónu korun). Druhé skončilo Tokio s tržbami v přepočtu 61,4 miliardy liber, dále pak New York (47 miliard liber) a Paříž (46,6 miliardy liber). Internetový prodej dosáhl loni v Londýně částku 9,9 miliardy liber.

„Klíčem k úspěchu Londýna se zdá být kvalita a množství obchodů, v kombinaci s velkým počtem turistů, kteří město navštíví," řekl Chris Simpson, marketingový ředitel společnosti Kelkoo, která srovnává ceny zboží v Evropě a studii si objednala.

Ročně Londýn navštíví přes 14 miliónů zahraničních turistů, kteří mohou utrácet peníze v 26 000 obchodech, jež nabízejí 138 z 250 předních maloobchodních značek.