"V obchodech Hypernova začne od soboty výprodej textilního a spotřebního zboží a bytového textilu. Slevy budou až šedesátiprocentní," řekla ČTK tisková mluvčí společnosti Ahold Czech Republic Kateřina Černá. Firma provozuje v tuzemsku sítě hypermarketů Hypernova a supermarketů Albert. "Ihned po Vánocích začínají obrovské slevy textilu," řekl jednatel obchodního řetězce Globus Petr Vyhnálek. "Zlevní všechno, co souvisí s Vánocemi, jako například dekorace, potom i některé hračky a elektronika," dodal.

Se zvýhodněnými cenami textilu v lednu tradičně počítají i mnohé specializované prodejny. "Zimní výprodej u nás začne 2. ledna," řekl ředitel sítě módních obchodů C&A v ČR Aleš Drábek s tím, že slevy by měly být až padesátiprocentní.

Zlevní i zboží denní potřeby

Výraznější pokles proti původní ceně by mělo zaznamenat i některé spotřební zboží v supermarketech. "Nový rok začneme s nabídkou zboží pod označením 'nejlevnější'," uvedl tiskový mluvčí společnosti Delvita Petr Uchytil s tím, že nízká cena by se měla týkat asi stovky položek, převážně sortimentu denní potřeby.

Novoroční výprodej zboží chystají také mnohé hobbymarkety a velkoprodejny nabízející sortiment pro dům a zahradu. "Od konce prosince do konce února bude na všech prodejnách Baumax probíhat velký zimní výprodej, týkající se zejména sezónního zboží, například osvětlení, kamen a topných zařízení," uvedla marketingová vedoucí firmy pro Českou republiku Jana Čižmárová. Prodejny nabídnou podle ní také tzv. krabicový výprodej, ve kterém mohou spotřebitelé za jednotnou cenu nakupovat různé druhy zboží, už před touto akcí výrazně zlevněné.

Zlevní i novinky v elektronice

Ke slovu by měla přijít i elektronika. Podle generálního ředitele společnosti Datart Pavla Slámy je leden čas, kdy se na nákupy vydává významná skupina zákazníků, kteří chtějí využít období slev. "Ale to není o tom, že bychom se chtěli jenom zbavit starých modelů. Zákazníkům nabídneme i úplné novinky," řekl a dodal, že návštěvníci budou moci pořídit vybrané výrobky až o 50 procent levněji. Tato nabídka bude podle něj zajímavá hlavně v prvních dvou lednových týdnech.

Podle generálního ředitele společnosti Electroworld Jiřího Řízka nabízí firemní prodejny určité slevy každý týden, a proto žádné speciální povánoční nebo novoroční akce zatím nepřipravují. Některé firmy se obávají, že předčasné zveřejnění slev by mohlo prozradit jejich obchodní a marketingové plány na další období. "Můžu potvrdit, že slevy jsou naplánované a zákazníci se mají na co těšit, ale o konkrétní nabídce se dozví v průběhu následujících týdnů," řekl Vesselin Barliev z tiskového oddělení společnosti Tesco.