Autobus, který přepraví najednou 49 cestujících, je podle Tabačíka zánovní. „Jezdil už na Slovensku, kde naše společnost prodala 26 autobusů. Když přijel do České republiky, měl najeto 40 tisíc kilometrů, dalších deset tisíc s ním už najela společnost Bus Line,“ podotkl Tabačík.

Cenu, za níž semilský přepravce autobus koupil, odmítly obě strany zveřejnit. Podle Tabačíka je však cena nového autobusu o 20 až 25 procent nižší než od ostatních výrobců na evropském trhu.

Interiér čínského autobusu

Interiér čínského autobusu

FOTO: Barbora Silná, Právo

„Naše společnost má v současné době zhruba 400 autobusů, mezi nimiž převládají Karosa Iveco, dále autobusy SOR, ale máme i Mercedesy, Many, Neoplany anebo Scanie. Tento autobus jsme chtěli vyzkoušet, protože se nebráníme žádným novinkám. Zatím ho testujeme patnáct dnů,“ podotkl Roubíček.

Autobus má podle něho na horské náročné trati spotřebu okolo 29 litrů na sto kilometrů. „Jeho provoz je srovnatelný s ostatními značkami,“ podotkl Roubíček.

Čínský autobus značky Yutong

 

FOTO: Barbora Silná, Právo

Výrobce autobusů Yutong je podle Tabačíka druhým největším na světě a ročně vyrobí okolo 35 tisíc kusů autobusů. Ty, které jsou dodávány na evropské trhy, musely podle něho splnit přísné homologační normy, jež prováděla německé společnost. Do Evropy dodává čtyři typy autobusů, z nichž jeden je kratší, 10,5metrový. Přepravci si pak mohou také vybírat mezi luxusní, linkovou anebo nízkopodlažní verzí autobusu.