Hodnocení OVB Vstřícná banka sestává ze tří složek. Hodnotí se produkty a služby bank, výše poplatků a celková image banky. Každou část přitom posuzuje někdo jiný.

Produkty a služby bank posuzuje osmičlenná porota složená z finančních odborníků, kteří nejsou zaměstnanci ani spolupracovníky žádné z hodnocených institucí. Bankovní poplatky vyhodnocuje server bankovnipoplatky.com, celkovou image bank hodnotí návštěvníci webu vstricnabanka.cz.

Maximální možné hodnocení činilo 100 procent.

Nejúspěšnější banky v klientském ratingu OVB Vstřícná banka v roce 2010
banka
průměrné hodnocení (v %)
GE Money Bank
65,51
Poštovní spořitelna
64,12
Raiffeisenbank
63,33
Komerční banka
63,16
Česká spořitelna
62,48
Zdroj: pořadatelé soutěže

V samotném čtvrtém čtvrtletí se stala nejvstřícnější bankou Fio banka, která tak obhájila prvenství z předchozího čtvrtletí. Jelikož Fio banka byla do soutěže zahrnuta až v 3. čtvrtletí, nebyla hodnocena za celý rok. Druhá nejlépe hodnocená banka ve čtvrtém čtvrtletí byla GE Money Banka, třetí Poštovní spořitelna. Nejnižší hodnocení obdržela mezi 12 bankovními domy stejně jako v předchozím čtvrtletí Citibank.