Kampaň povede britská vládní agentura VisitBritain, jak informoval Jan Herget z pražského zastoupení.

Nadcházející měsíce budou pro britskou ekonomiku klíčové. Pozornost celého světa se bude upínat na královskou svatbu prince Williama (29. dubna 2011), oslavy diamantového jubilea královny Alžběty II. u příležitosti výročí šedesáti let od jejího usednutí na trůn (5. června 2010) a především na letní olympijské a paralympijské hry, které se chystají na červenec příštího roku.

„Konstelace takové trojice událostí, jdoucích rychle za sebou, nám nabízí naprosto jedinečnou a neopakovatelnou příležitost, jak oslavami upevnit národní hrdost, ale i jak Británii posílit jako ideální turistickou destinaci. Vytvoříme na padesát tisíc nových pracovních míst po celé zemi,“ uvedl britský premiér David Cameron s tím, že kampaň by měla přinést dvě miliardy liber.

Kampaň zaštítí slavní Britové

Celosvětová kampaň se zaměří především na nově vznikající trhy v Asii a Jižní Americe, stranou nezůstanou ale ani evropské země a Severní Amerika. Během čtyřleté kampaně budou propagovat svou zemi i slavní Britové.

„Je velmi důležité, že soukromí investoři podpoří kampaň vlastním kapitálem, a budou si tak hlídat návratnost investice,“ připomněl Herget.