Článek
Akcie zahraničních i domácích automobilek na tuto zprávu zareagovaly poklesem. Pro automobilový průmysl totiž Čína představuje jeden z nejdůležitějších a nejrychleji rostoucích trhů a dá se předpokládat, že rozhodnutí Pekingu by se mohlo stát vzorem i pro další velká města, potažmo pro celou zemi.
Pod dojmem této informace klesly akcie německých automobilek Volkswagen, BMW a Daimler až o pět procent. Podobné „zemětřesení“ však bylo patrné i u čínských výrobců vozů. Akcie Geely a Brilliance se propadly o více než šest procent, Dongfeng ztratil dokonce devět procent.
Investice zahraničních automobilek se v nejlidnatější zemi pohybují v miliardách eur, například koncern Volkswagen hodlá do roku 2012 vložit do dalšího rozvoje přibližně šest miliard eur (téměř 152 miliard korun).
„Za pozoruhodným nárůstem automobilové produkce stojí většinou silná poptávka v Číně a dalších rozvíjejících se ekonomikách,“ připomíná Felix Kuhnert ze společnosti PricewaterhouseCoopers, což by změnou čínské politiky znamenalo nezanedbatelný problém.
V letošním roce bylo v Pekingu zaregistrováno 800 tisíc nových automobilů.