"Jsem rád, že Toyota souhlasila se zaplacením pokuty v nejvyšší možné výši. Očekávám, že Toyota bude nadále spolupracovat, aby do budoucna zajistila bezpečnost spotřebitelů," uvedl ministr dopravy Ray LaHood.

Pokutu stanovil americký Úřad pro bezpečnost v silniční dopravě (NHTSA). Toyota na ni přistoupila, aby v této věci zastavila vyšetřování. Japonský podnik, který je největším výrobcem automobilů na světě, ale žádné porušení zákona nepřiznal. Regulační úřady tvrdí, že Toyota o závadách na svých vozech neinformovala dostatečně a včas, ty navíc představovaly nebezpečí pro posádku. Problémy se týkaly brzd a palivových čerpadel a dále nechtěného zrychlování.

Co nejrychleji na všechno zapomenout

"Je dobré, že Toyota nechá tyto události za sebou a může se zaměřit na rychlou obnovu vnímání značky na americkém trhu," myslí si šéf investiční společnosti Chibagin Asset Management Jošihiro Okumura.

Zastánci bezpečnosti v silničním provozu tvrdí, že problémy Toyoty mají na svědomí stovky dopravních nehod a desítky lidských životů.

Toyota rovněž uvedla, že v příštím roce by chtěla zvýšit odbyt v celém světě asi o tři procenta na 8,61 miliónu vozů. Spoléhá především na Spojené státy, kde chce prodej zvýšit o devět procent na 1,9 miliónu vozů. Letošní rok byl pro Toyotu hodně špatný, v USA zvýšila prodej pouze o 0,2 procenta, zatímco celý trh zatím vzrostl o více než 11 procent. Tak špatně si letos v USA žádná automobilka nevede.