Zaměstnanci tento čas většinou využívají pro hladký průběh vánočních příprav, tedy výběr a nákup vánočních dárků, rezervaci zimní dovolené a plánování svátečních dnů, rozesílání přání a komunikaci prostřednictvím soukromého e-mailu či sociálních sítí.

"Firmy budou muset stanovit mez toho, co v práci ještě lze tolerovat, a co už nikoli," uvedl ředitel společnosti truconneXion Robert Kleiner. Pro firmy, které zavedly monitorování pracovní činnosti zaměstnanců, nebudou podle Kleinera Vánoce představovat významnou odchylku od normálu, i když nepochybně nárůst mimopracovních aktivit zaznamenají.

"Naopak firmy, které žádným způsobem efektivitu zaměstnanců nesledují, se mohou dočkat poklesu pracovní aktivity až o 30 hodin měsíčně na zaměstnance," dodal.

Podle odhadu obchodníků Češi letos na internetu za vánoční dárky utratí kolem deseti miliard korun.