Více než 90 % uživatelů internetu si již vyzkoušelo nakupování na internetu, z celkové populace České republiky má však přímou zkušenost s online obchodováním jen přibližně 48 %. Z odpovědí respondentů nakupujících na internetu vyplývá, že k platbě na internetu používají dobírku (84 %), platbu bankovním převodem (74 %) nebo hotovostní platbu (70 %).

Rychlé platební kanály jako platební kartu nebo například elektronickou peněženku či PayU využilo přibližně 55 % nakupujících. „V západních státech je situace opačná, platbám na internetu dominují právě online platby, které využívá až 90 % nakupujících,“ říká Gabriel Kalapoš, manažer platebních systémů Aukro.cz.

Mezi nejčastěji uváděnými moderními platebními kanály byly Mojeplatba Komerční banky, ePlatby Raiffeisenbank, mPeníze mBank, PaySec, PayPal a PayU. V současné době zná tuto možnost platby přibližně pětina respondentů, osobní zkušenost s nimi však má jen poměrně malý zlomek obyvatel. „Čeští uživatelé internetu se nakupování online nebojí, používají však zastaralé platební metody. Zatím si neuvědomují všechny výhody moderních platebních kanálů, jako je například jejich jednoduchost při užívání, rychlost v přijímání plateb a bezpečnost transakce,“ připomíná Kalapoš.

V Česku se nicméně podle Kalpoše zájem o rychlé platební kanály meziročně zvyšuje v řádu několika procent, a je tedy pravděpodobné, že v blízké budoucnosti bude český trh kopírovat trendy viditelné v západním světě