Nákupní rádci a srovnávače cen jsou oblíbenými nejen díky tomu, že dokáží najít nejpříznivější cenu daného výrobku, ale zároveň zde uživatelé hodnotí jednotlivé internetové obchody. Kromě příznivé ceny a kvalitních služeb tak Češi čím dál více dají na doporučení a reference ostatních spotřebitelů.

Ačkoli vývoj maloobchodních tržeb opakovaně klesá, přední internetoví prodejci hlásí pravidelné nárůsty prodejů. „Kromě výše zmíněných aspektů, jako je cena, kvalita služeb a doporučení ostatních zákazníků, požadují nakupující také široký výběr nabízeného zboží a odborné poradenství,“ říká Rozhoň.

Dobrý internetový obchod by měl mít podle Rozhoně širokou nabídku zboží a zároveň kvalitně zpracované informace o jednotlivých produktech. Navíc by měl mít k dispozici aplikace nákupní rádce a okamžitý servis v případě dotazů nakupujících.

Nejnavštěvovanějším srovnávačem cen v Česku je Zbozi.cz, které provozuje vyhledávač Seznam.cz. Na Zbozi.cz zavítá denně přes 200 000 lidí.