Za normálních okolností při platbě kartou nejdříve banka zpracovává blokaci utracené částky, poté ji odečítá z  účtu, načež se blokace uvolní. V tomto případě ale zůstal disponibilní zůstatek blokován, a byl tedy o účtovanou částku nižší.

"Spouštěli jsme upravený systém pro zpracovávání karetních transakcí. Když se v pondělí zpracovávala dávka transkací, tak se správně odečetly částky, ale nezrušily se blokace," řekl Novinkám mluvčí ČSOB Ivo Mešťánek.

"Pokud měl někdo hodně nízký zůstatek, tak jsme mu znemožnili platit. Za to se klientům omlouváme," řekl Měšťánek. Zdůraznil, že účetního zůstatku se událost nedotkla a chyba nemohla ani způsobit, aby se někdo dostal do debetu, a neovlivnila ani úročení.

"Během noci to budeme opravovat a ve středu to již bude opravené," dodal Mešťánek.